Légi közlekedés-repülési jogok
Repülési jogok - A tel-avivi és ukrajnai kérelmeket már elbírálta a hatóság Budapest,
2012. szeptember 6., csütörtök (MTI) - A Nemzeti Közlekedési Hatóság
már lezárta a Tel-Avivra és Ukrajnára érkezett repülési jogok iránti
kérelmek elbírálását, de a döntések még nem jogerősek - válaszolta az
NKH az MTI kérdésére csütörtökön. Ezeken kívül Törökországra és
Oroszországra érkeztek kérelmek. A hivatal a pályázatok eredményét
egyelőre nem ismertette, de a Wizz Air hónapokkal ezelőtt jelezte,
szeretné megszerezni ezt a négy jogot. Ide
tartozik, hogy a Wizz Air a nap folyamán jelezte, hogy hétfőn Váradi
József vezérigazgató "a magyar légiközlekedés szempontjából jelentős
bejelentéseket tesz". Az NKH válaszában megjegyezte, hogy minden
korlátozott légiközlekedési joggal kapcsolatos eljárást egyenként
bírálnak el. Törökország és Oroszország még nem zárták le az
eljárásokat. Hozzáteszik: ahogy a döntések jogerőre emelkednek, a
Nemzeti Közlekedési Hatóság az erre vonatkozó tájékoztatást közzéteszi a
honlapján. Az NKH összesen 24 EU-n kívüli, kihasználatlan
repülési jogra írt ki pályázatot. Az igényekről az első
kérelembenyújtástól számított 90 napon belül kell döntést hozni. Az
ugyan nem publikus, hogy melyik légitársaság adott be kérelmet, de
Daniel de Carvalho a Wizz Air kommunikációs igazgatója korábban azt
mondta, hogy szeretnének új járatokat indítani Budapestről például
Moszkvába és Tel-Avivba a Malév repülési jogainak megszerzésével. A Wizz
Air vezérigazgatója, Váradi József pedig már a Malév február 3-i
leállása után jelezte, hogy elsősorban a moszkvai, kijevi, isztambuli,
tel-avivi jogokat szeretnék megszerezni. A Liszt
Ferenc-repteret üzemeltető cég vezérigazgatója, Jost Lammers korábban a
Malév repülési jogainak rendezetlenségét is azokhoz a körülményekhez
sorolta, amelyek rontják a Budapest Airport régiós versenyhelyzetét. A
repülési jogok kiosztásáig ugyanis néhány, az EU-n kívüli célállomásra
nem indulhatnak járatok Budapestről. A korábban a Malév Zrt.
által birtokolt jogok a légitársaság üzemben tartási és működési
engedélyének megszűnését követően váltak kihasználatlanná. A Malév
engedélyeit az NKH Légügyi Hivatal 2012. április 17-i határozataival
vonta vissza. A légiközlekedési hatóság ezt követően kezdhette meg a
kiosztási eljárásokat. Az NKH korábban azt is közölte:
a légitársaságok maguk határozzák ugyan meg, hogy a repülési jog
megszerzése után mikortól indítják el járataikat, de az időpont is része
a pályázati anyagnak, és a kérelem értékelésekor ezt is figyelembe
veszik. Hozzátették, hogy egy új célállomás beindításához több más
engedélyt is meg kell szerezniük a társaságoknak, és több megállapodást
is kell kötniük.gte \ gkpMTI 2012. szeptember 6., csütörtök 15:15 |