
A Zala Megyei Kereskedelmi és Iparkamara az első. Vidéken itt vehető igénybe először a kamara támogatta mediációs szolgáltatás.
A Zala Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
a vidéki kamarák közül elsőként biztosít lehetőséget tagjainak és
minden tagságon kívüli vállalkozónak, hogy üzleti életükben keletkező
vitás helyzetek és konfliktusok okozta veszteségek csökkentése érdekében
képzett mediátor segítségét kérhesse. Ezért Varga Zoltán mediátorral
kötött megállapodás alapján létrehozta a Zala Megyei Gazdasági Mediációs
Központot (ZMGMK). A Központ feladata lesz, hogy a kamarai iroda
hálózatokon keresztül a vállalkozások számára mediációs szolgáltatást
nyújtson.
A konfliktuskezelést sok vezető jelenleg
spontán, saját értékítéletére, gyakorlatára hagyatkozva végzi. Ez
persze lehet jó és eredményes, de lehet rossz is, eredménytelen, gyenge
hatásfokú.
Azok a vezetők, akik nyitottak a meglévő
módszereik felülvizsgálatára, új módszereket ismerhetnek meg. A
gazdasági mediációs módszerek megismerése nemcsak a belső
konfliktuskezelésre hat ki, hanem más kommunikációs helyzetekhez is kap a
vezető olyan megoldásrendszert, amellyel hatékonyabb, és eredményesebb
lehet.
Azoknak a gazdasági, pénzügyi vagy operatív vezetőknek, akik gyakran kerülnek olyan helyzetbe, ahol szükséges lehet a konfliktusok olyan módon való kezelése és megoldása, amelyben a lehető legkevesebbet sérülnek a felek és a szándék szerint a korábbi állapot fenntarthatóvá válik. Ilyen módszer a mediáció módszere a leghatékonyabb.
A mediáció irányultsága lehet ezek alapján belső – azaz cégen belüli, munkahelyi konfliktusok kezelésére irányuló, lehet külső partnerekre, magánszemélyekre, cégekre, szervezetekre fokuszáló tevékenység.
Azoknak a gazdasági, pénzügyi vagy operatív vezetőknek, akik gyakran kerülnek olyan helyzetbe, ahol szükséges lehet a konfliktusok olyan módon való kezelése és megoldása, amelyben a lehető legkevesebbet sérülnek a felek és a szándék szerint a korábbi állapot fenntarthatóvá válik. Ilyen módszer a mediáció módszere a leghatékonyabb.
A mediáció irányultsága lehet ezek alapján belső – azaz cégen belüli, munkahelyi konfliktusok kezelésére irányuló, lehet külső partnerekre, magánszemélyekre, cégekre, szervezetekre fokuszáló tevékenység.
A vállalkozások számára mérhető előnyök
pedig kézzel foghatóak hisz, az eljárás során gyorsabb, személyre
szabottabb, szabadabb döntési, érdekérvényesítési lehetőséggel lehet
élni, egyúttal diszkrétebb, bizalmas légkörben.
A vállalkozások számára nyújtható
szolgáltatások köre a kamarán belül így a békéltető testület nagy
hagyományokkal rendelkező tevékenysége mellett kibővül a közvetítő
tevékenységgel is, ami elsősorban a vállalkozások közötti, cég - cég
pl.: megrendelő, beszállító, alvállalkozói relációban nyújt hathatós
gyors és olcsóbb megoldást a vitás ügyekben. A szolgáltatás másik
területe a vállalkozásokon belüli tulajdonosok, munkáltatói viszonyból
eredő konfliktusokban segíti megoldáshoz az érintetteket.
A ZMGMK elérhetőségei minden kamarai irodában elérhetők lesznek, a kamara munkatársai felkészülten várják a megkereséseket.
A ZMGMK elérhetőségei minden kamarai irodában elérhetők lesznek, a kamara munkatársai felkészülten várják a megkereséseket.
KKVHÁZ.hu / Kanizsa
2012-12-03 12:47:00
forrás: http://www.kanizsaujsag.hu/

.gif)